luni, 9 iulie 2012

Sfantul Anton de Padova, unul dintre sfintii inimilor noastre


Rugaciunea pruncului IISUS care s-a odihnit in bratele Sfantului Anton

Isuse, Prunc ceresc, te ador în bratele slujitorului tãu credincios, sfântul Anton si doresc sã te cinstesc si sã te iubesc cu aceeasi dragoste ca a lui. Tu ai voit sã vii în bratele sale pentru cã el ti-a ascultat cuvântul si l-a împlinit cu fidelitate. În acea clipã Tu i-ai dãruit atâtea comori ceresti, încât o viatã întreagã a putut împãrti si altora din ele.

Întreaga omenire recunoaste aceasta când se închinã în fata icoanei sau a statuetei sfântului Anton cu pruncul Isus în brate. Isuse, Fiul lui Dumnezeu si Mântuitorul meu, mã închin tie si te ador ca si slujitorul si prietenul tãu, sfântul Anton. Ajutã-mã sã fiu statornic în aceastã supunere fatã de tine si s-o dovedesc mai ales prin faptele mele.
Acum îndrãznesc sã-ti arãt si necazul în care mã aflu pentru a depune la picioarele tale povara inimii mele (mentioneaza cererea). Nãdãjduiesc sã fiu ascultat pentru bunãtatea ta si mijlocirea sfântului Anton. Te implor asadar pentru mila ta nemãrginitã, pentru meritele Preasfintei tale Mame si pentru fidelitatea sfântului Anton, sã mã ajuti acum si totdeauna, iar la sfârsitul vietii sã mã faci pãrtas de fericirea vesnicã. Tu care vietuiesti si domnesti în vecii vecilor. Amin.

Rugăciune de încredinţare sfântului Anton

Sfinte Antoane, prietenul şi ocrotitorul meu, îţi încredinţez trupul şi sufletul meu, tot ce gândesc şi fac, îndur şi sufăr, viaţa şi moartea şi tot ce mă priveşte. Recunosc că nu sunt vrednic de grija ta; dar tu ai ajuta atâţia păcătoşi: ai milă şi de mine. Iată, în mâinile tale pun mântuirea mea pământească şi pe cea veşnică; ţie îţi încredinţez sufletul meu, pe care Isus l-a răscumpărat cu preţul atât de scump al sângelui său. Părintele meu sfânt, păstrează-mă sub ocrotirea ta şi dobândeşte-mi iertarea păcatelor, dragoste faţă de Isus, statornicie pe calea cea bună, o moarte fericită şi, în sfârşit, cerul. Harurile acestea nu le merit, dar tu poţi să mi le dobândeşti, căci Dumnezeu te iubeşte atât de mult încât îţi dă tot ceea ce îi ceri. Roagă-te, deci, pentru mine şi primeşte-mă sub ocrotirea ta. Vreau să-ţi fiu încredinţat zi şi noapte, la lucru şi în timp de odihnă, când sunt sănătos sau bolnav, în încercări şi ispite, la rugăciune şi la slujbă. Mai presus de toate fii milostiv cu mine în ceasul agoniei. Adu-ţi aminte cu câtă încredere am cerut ocrotirea ta. Amin.

Cântec în cinstea Sfântului Anton de Padova

Tu, ce-ntra sfintilor ceatã mãreatã
Esti ca si soarele care dã viatã,
Sfântul minunilor, numit cu dor, /
O, Sfinte Antoane, dã-ne ajutor. / Bis

Plin de încredere zilnic la Tine
Mic, mare, tânãrul, bãtrânul vine;
Tu esti al harului împãrtitor, /
O, Sfinte Antoane dã-ne ajutor. / Bis

Celor ce suferã boli si durere,
Tu le esti îngerul de mângâiere;
Tu stergi si lacrima din ochii lor, /
O, Sfinte Antoane, dã-ne ajutor. / Bis

Tu aperi oamenii de strâmtorare,
Tu si sãracilor dai de mâncare;
Tatãl orfanilor si scutul lor, /
O, Sfinte Antoane dã-ne ajutor. / Bis

Buna Ta inimã îndurãtoare,
La toate rugile dã ascultare;
Tu esti a tuturor mijlocitor, /
O, Sfinte Antoane dã-ne ajutor. / Bis



2 comentarii:

  1. aceste randuri si in special rugaciunea imi da puterea si optimismul sa merg mai departe si sa cred ca ziua de maine va aduce mai multa lumina, credinta si bunatate. Multumesc Maria pentru aceste ganduri asternute pe hartie si pentru aceasta oda adusa Sf. Anton. Slavit sa fie Dumnezeu in veci.Amin!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ziua de maine, ca si cea de azi aduce sigur toate cele bune de la Dumnezeu, nu ne lasa Dumnezeu fara aceasta binecuvantare a SA.
    Sfantul Anton, alaturi de toti Marii Sfinti din toate religiile alaturi de Marii Ingeri, Ingeri si toate entitatile ce ajuta pamantul si mijlocesc pe langa Dumnezeu pentru noi, sunt si vor ramane alaturi de noi pentru a ne ajuta.
    Sa recunoastem si sa primim iubirea si dragostea lui Dumnezeu ca El sa-si gaseasca salas in noi.

    RăspundețiȘtergere